Uitslag Enquete

door | 5 apr 2021 | Nieuws | 6 reacties

Wat jullie vonden, wat wij gaan doen.

Nu onze enquête afgerond is willen we graag in kaart brengen wat de uitslagen ervan waren.
We stelden jullie de volgende vragen:

  • Hoe belangrijk is gelijkgestemd contact voor jou?
  • Denk je dat een HSP connectie site meerwaarde heeft?
  • Waar zou de nadruk moeten liggen voor jou?
  • Ben je een actief lid?
  • Indien je niet actief bent, wat is hiervan de reden?
  • Indien je soms actief bent, waarvoor zou jij vaker terugkomen?
  • Indien je wel actief bent, hoe vaak log je gemiddeld in?
  • Wat is de reden dat je inlogt?
  • Hoe wil je dat Sensitives betrokkenheid bevordert?
  • Hoe wil je zelf betrokkenheid bevorderen?
  • Welke 3 functionaliteiten wil jij minimaal zien?
  • Zijn jullie bereid te doneren voor de ontwikkeling van een betere nieuwe site in ruil voor een lidmaatschap?
  • Zou je het fair vinden dat nieuwe leden dan een schappelijk lidmaatschap bedrag betalen?
  • Wat zou voor jou een schappelijk bedrag (€) per maand zijn voor onze nieuwe site en dienstverlening?
  • Ken je onze Facebook groep en pagina?
  • Weet je dat Sensitives op Instagram en Twitter zit?
  • Zou je ons op social media volgen voor updates?
  • Wat heeft je voorkeur voor updates van Sensitives?
  • Zie je meerwaarde in onze ontwikkelingsplannen?


Daarnaast kwamen er nog veel opmerkingen, aanvullingen en suggesties waar we stuk voor stuk naar gekeken hebben en hebben meegenomen in onze planning voor de vervolgstappen. Bedankt! Onderstaande onze conclusies op basis van de meerderheid van de stemmen.


Conclusies Enquête:

Concluderend kunnen we stellen dat er een grote meerwaarde wordt gezien in gelijkgestemd contact (tussen 7 en 10) en een HSP relatie site. Ook dat de nadruk evenveel op community mag liggen als vriendschap en dating. De meerderheid is soms actief en zou terugkomen voor een berichtje. De reden van inactiviteit gaat om geen interessante of genoeg matches. Gemiddeld werd er 1 keer per 3 maanden ingelogd en de reden was interesse in nieuwe profielen. Reclame maken en evenementen organiseren had de voorkeur voor het genereren van meer betrokkenheid vanuit Sensitives. Bij eigen betrokkenheid genereren lag vooral de nadruk op mond-tot-mond reclame, berichtjes sturen en deelnemen aan(online) evenementen. Regiozoeken, evenement aanmaken en oproepjes plaatsen had de voorkeur voor de nieuwe site functionaliteiten. De meerderheid wilde wel helpen met funden onder bepaalde voorwaarden en in ruil voor lidmaatschap. Ook vond de meerderheid dat nieuwe leden een lidmaatschap zouden kunnen betalen. Liefst rekening houdend ook met minima en behoud ook van gratis lidmaatschappen. Genoemde bedragen lagen tussen 1 en 10 euro per maand waarbij de meeste stemmen op 5 euro vielen. De bekendheid van Sensitives op Social Media was gering en het merendeel had geen behoefte de Socials te volgen maar werden liever geïnformeerd via nieuwsbrief. En last but not least: 97% zag meerwaarde in de ontwikkelingsplannen van Sensitives!

Onderstaande enkele voorbeelden van de uitslagen.

Op basis hiervan, en ook door de stroomversnelling waar we nu inzitten spreken we graag onze besluiten en intenties uit:

  • Wij gaan snel iets bouwen wat meer gaat bieden, daar zijn we nu mee bezig.
  • Het gewicht gaat naar community, dating, vriendschap én activiteit, hiermee willen we verbinding centraal stellen.
  • We zijn genoodzaakt betaalde lidmaatschappen te introduceren willen we kunnen draaien. Echter zullen we de kosten zo laag mogelijk houden. We hebben gedacht aan minima hierin en bieden ook een gratis (beperkt) lidmaatschap . Ook kan je altijd bij ons terecht om iets te regelen, zodat we niemand uitsluiten.
  • We bieden alle huidige leden sowieso een helemaal gratis overstap kado lidmaatschap aan!
  • We bieden leden de mogelijkheid ons mee te helpen (activiteiten, bloggen) in ruil voor een lidmaatschap.
  • We gaan meer reclame maken en nieuwe leden werven
  • We gaan ons volledig inzetten voor Sensitives
  • We gaan meer (online) activiteiten organiseren in de toekomst, maar beginnen nu al met meer Zoom bijeenkomsten.
  • Wij willen groeien naar een toekomst waar de community tot bloei mag komen en waar we als sociale onderneming een maatschappelijk doel na zullen streven: meer bewustzijn en ruimte te creëren voor HSP in de maatschappij. Waarin gelijkgestemd contact en verbinding een belangrijke rol speelt.
  • We willen toewerken naar het aangaan van samenwerkingsverbanden om leden meer te kunnen bieden, denk hierbij aan doelgroep meetings, workshops, lezingen, webinars, meditaties, poëzie avonden en het uitwisselen van kennis, maar ook alles rond dating. We hebben een meerjarenplan en zullen het stapje voor stapje uitwerken.
  • We willen benadrukken dat onze site voor Hoogsensitieve personen is vanaf 18 tot 100 jaar! We willen niemand uitsluiten en streven inclusiviteit na. Dus ook HSP Senioren van harte welkom!
  • We willen de verbindingsloze ‘swipe-cultuur” tegengaan door te richten op verbinding en contact en staan geen fake of dubbele profielen toe. Een betaald lidmaatschap voorkomt bovendien spammers en mensen die geen serieuze bedoelingen hebben.
  • De site functionaliteiten zullen wat veranderen, we willen meer site activiteit genereren door o.a. feeds, groepen en evenementen. Maar je kunt ook denken aan regiozoeken, Responsive Design, uploaden en leesbaarheid vanaf telefoon en tablet, later wellicht uit te breiden met een app. We gaan stapsgewijs uitbreiden naar meer mogelijkheden afhangend van de investeringen.
  • Wij gaan contracten en verbintenissen aan om onze doelen te halen tussen nu en 5 jaar.

6 Reacties

  1. Marjelle Brussee

    Dag lieve mensen, mooie doelen, ik hoop dat het allemaal gaat lukken! Zelf was ik wel teleurgesteld als het gaat om het dating-gedeelte. ik had op twee mannen gereageerd en kan dan zien dat ze mijn bericht gelezen hebben maar ze hebben allebei niet gereageerd. Ik denk dat dat komt omdat ik dus geen recalmepraatje hou voor mezelf in mijn profiel, maar juist heel eerlijk ben over mijn problemen met intimiteit. Ik dacht dat juist HSPers daar ook van houden! Misschien wel eens iets om een meeting over te doen: hoe profileer je jezelf en wat onderscheid deze site van andere datingsites? Groetje, Marjelle

    Antwoord
    • admin

      Hallo Marjelle, Fijn om van je te horen. Wij hopen ook dat het allemaal gaat lukken maar de intentie en inzet is er 100%! Naast een rotsvast geloof in de missie:) Ik begrijp je teleurstelling goed, de verwachting ligt toch anders op sites voor gelijkgestemden en toch loop je hier soms er toch tegenaan.
      Het goed lopen van een site hangt met vele factoren samen. Aanbod, Activiteit, Reclame maar vooral ook: heel duidelijk je doelgroep aanspreken. We zijn daarom nu ook iets duidelijker geworden in onze doelstelling, we gooien het veel meer op eigen inzet en op andere waarden. Als je je wilt onderscheiden moet je je ook onderscheiden. We begonnen 15 jaar terug met enthousiasme maar met minder visie dan nu. Daarom gaan we ook meer gewicht leggen op bv. statements dat we de swipe cultuur willen tegengaan. Het zal misschien bepaalde mensen juist doen afhaken, maar we vertrouwen er dan op dat het dan ook de juiste mensen weer aantrekt!
      Ik vind je voorstel heel mooi om daar eens het gesprek over aan te gaan! En ik vind het persoonlijk alleen maar prachtig en mooi wanneer mensen gewoon eerlijk en kwetsbaar kunnen zijn, ipv. een reclamepraatje. Ik vind het moedig en dat verdiende een reactie. Harte Groet, Rixte

      Antwoord
  2. lillyanne

    Wat ontzettend leuk om jullie nieuwe, mooie intenties en plannen te lezen, heel veel succes hiermee. Een rubriek activiteiten voor hsp- ers spreekt me ook erg aan, zeker ook fijn als dit straks regionaal te vinden is. Er zijn inmiddels erg veel mensen actief in het organiseren van meetings of workshops enz, voor mensen met hsp (waaronder ik ook, in Eindhoven) zodat bij het bundelen van krachten er veel meer bekendheid en aanbod kan komen.

    Antwoord
    • admin

      Hallo Lillyanne, Hartelijk dank voor je feedback! Bundelen van krachten is zo belangrijk omdat er nog zoveel winst nog te behalen is over in de bekendheid van HSP maar met name ook het versterken van onze eigenschappen. We willen graag samenwerken met mensen die via ons platform daaraan willen bijdragen. Als jij zulke mensen kent dan horen we dat graag! We slaan graag bruggen met de vele experts inmiddels op het gebied van HSP. Maar daarnaast is het ook het idee dat we juist kracht putten uit het gelijkgestemde contact. Dus niet alleen expertise maar ervaringsdeskundigheid. En dat zijn we allemaal in meer of mindere mate. Daarom lijkt het ons fijn als leden zelf ook evenementen willen voorstellen en dit platform daarvoor willen gebruiken. Samen sterker niet waar? Harte Groet, Rixte

      Antwoord
  3. David

    Een nog niet genoemd groot verbeterpunt is het opruimen van profielen die al meerdere jaren niet meer actief zijn. Ruim 80% is van mensen die al minimaal een jaar niet meer langs zijn geweest, waardoor erop reageren voor anderen volkomen nutteloos is. Het zou Sensitives daarbij helpen om al deze mensen aan te schrijven met de vraag of ze nog zoekende zijn, anders kan en bij geen antwoord of nee, het profiel op te ruimen. Een helpende voorwaarde voor nieuwe leden zou daarbij kunnen zijn om minimaal elke 6 maanden een keer in te loggen. Hetzelfde verhaal voor mensen die niets of nauwelijks wat op hun profiel hebben staan. Daarmee kun je fake-profielen een flink deel van de wind uit de zeilen nemen.

    Antwoord
    • admin

      Hallo David, Hartelijk dank voor jouw aanvulling op de enquête uitslag. Het terechte verbeterpunt betreft de site zoals hij nu is, maar die komt tussen nu en 3 maanden geheel te vervallen. We zijn ons uiteraard al een hele tijd bewust van deze inactieve profielen maar hadden niet de juridische basis sinds 2018 om mensen überhaupt te mogen benaderen. (AVG) Dus dat was destijds ook een obstakel wat we moesten uitzoeken. Opruimen hebben we in de beginjaren wel gedaan maar de laatste 2 en halfjaar niet meer omdat we eigenlijk gehoopt hadden eerder een nieuwe site te kunnen maken. Maar we hadden er gewoon geen budget voor.

      Nog 1 van de vele redenen waarom we iets nieuws moeten, willen en gaan maken! Op de nieuwe site werken we met lidmaatschappen die gewoon automatisch stoppen. Dus dan is dat een vorm van auto-pruning van inactieve leden. Dat zal een beter beeld geven van daadwerkelijk actieve leden en daarnaast ook leden stimuleren actiever te zijn. (anders zonde) Niet ingevulde profielen kunnen we helaas niet voorkomen op de nieuwe site maar we hebben wel een aantal profielvelden nu verplicht laten stellen. Daar kunnen mensen alsnog omheen zeilen maar minder goed. En jouw aanvulling over eens in de 6 maanden inloggen is mooi. Ik denk dat het systeem waar we voor gekozen hebben dat al gaat oplossen. Want er gaan meer notificaties gegenereerd worden en ik denk dat de vrijblijvendheid ook wat meer verdwijnt als er een (laag) kostenplaatje aan zit. Ik denk ook dat afwachtendheid ook niet altijd bijdraagt aan het maken van contact, daarom willen we contact maken laagdrempeliger maken door de andere benadering van de nieuwe site.

      Daarnaast denken we dat de mensen die niet actief zijn ook niet mee gaan verhuizen, zelfs niet met ons aangeboden gratis lidmaatschap kado voor huidige leden. Dus die schifting gaat binnenkort plaatsvinden. Dan is het een kwestie van reclame maken en de database weer langzaam laten herstellen met wél geinteresseerde leden. Daar gaat in onze ervaring wel een paar maanden overheen.

      Een nieuw begin is altijd spannend, maar het was meer dan noodzakelijk. Activiteit trekt activiteit en inactiviteit bevordert inactiviteit. Ik kan niemand er met de haren bijslepen natuurlijk, maar kan wel zorgen dat er iets tegenover staat waardoor meer activiteit mogelijk is. De rest is ook aan leden zelf. Door Sensitives, Voor Sensitives en dat willen we benadrukken. Misschien wel al bij het aanmeldformulier. Dank voor jouw feedback en tips! Harte Groet, Rixte

      Antwoord

Laat een reactie achter voor Marjelle Brussee Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *