Veelgestelde vragen

Inhoud

1. Doelgroep

Sensitives is een Community en Datingsite voor de doelgroep hoosensitieve personen vanaf 18 jaar. Voor hen die liever daten met diepte en vriendschappen zoeken met gelijkgestemden.  Die niets hebben met een Swipe-Cultuur en inhoud zoeken in contact. Het maakt verder niets uit wat je achtergrond of voorkeur is. Wil je eerst weten of je hoogsensitief bent? Doe dan eerst de test op hoogsensitief.nl.

2. Registratie

Sensitives is een Community en Datingsite voor de doelgroep hoosensitieve personen vanaf 18 jaar. Voor hen die liever daten met diepte en vriendschappen zoeken met gelijkgestemden.  Die niets hebben met een Swipe-Cultuur en inhoud zoeken in contact. Het maakt verder niets uit wat je achtergrond of voorkeur is. Wil je eerst weten of je hoogsensitief bent? Doe dan eerst de test op hoogsensitief.nl.

Check of je je mailadres correct geschreven hebt of je spambox. Vaak lost dit het probleem op. Wil je een foutief getypt mailadres corrigeren neem dan contact op met support@sensitives.nl of ga naar onze contactpagina.

Wachtwoorden zijn case sensitive. Let erop dat je Caps Lock aan of juist uit staat. Mocht dit niet werken zou het kunnen dat de Cookies uit je browser opgeschoond moeten worden. Vaak lost dit het probleem op. Mocht dit geen uitkomst bieden neem dan contact op met onze klantenservice via support@sensitives.nl.

3. Profiel

We proberen je gegevens zoveel mogelijk te anonimiseren zodat dat niet terug te herleiden is naar persoonsgegevens. Na aanmelding krijg je dus een willekeurige code toegewezen die je zelf zo snel mogelijk dient te wijzigen in een zelfgekozen schermnaam. We adviseren je niet je echte naam te gebruiken.

Log in op je account en klik op ‘profiel’. Vervolgens klik je op ‘profiel bewerken’.
Daar zie je de profielvelden: Algemeen, Over mij, lifestyle, Uiterlijk en Favorieten. Per onderdeel kun je daar gegevens aanvullen. We adviseren voor een goede werking van het zoeksysteem de profielvelden zo volledig mogelijk in te vullen en de privacy default op ‘Alle leden’ te houden.
Je kunt per veld nog aangeven voor wie je het zichtbaar wilt hebben. Publiek, Alle leden, Mijn vrienden, alleen ik. Met uitzondering van het veld ‘Algemeen’. Kijk hiervoor bij ‘hoe verander ik de zichtbaarheid van mijn profiel?’

Voor een goede werking van onze site en matching systeem is het belangrijk dat bepaalde velden ingevuld worden. Dit geldt voor je gebruikersnaam, wat je zoekt, je leeftijd, je land en je provincie.

Log in op je account en ga naar ‘Profiel’ en klik op ‘profiel bewerken’. Vervolgens ga je naar tabblad ‘profielfoto. Hier kun je een bestand kiezen en uploaden vanaf je computer, tablet of telefoon en opmaat snijden.

Log in op je account, ga naar je profiel en klik op tabblad ‘Foto’s’. Je kunt hier rechtstreeks foto’s uploaden door te klikken op ‘Foto’s toevoegen’ of je gaat naar tabblad ‘Albums’. Vervolgens klik je op ’+ Album aanmaken’. Kies hier de gewenste naam voor het album en kies met wie je het album wilt delen. Vervolgens kan je je foto’s uploaden.

Om de zichtbaarheid van je profiel aan te passen log je eerst in op je account. Klik op het pijltje naast je profiel en selecteer ‘Account’. Klik nu op het tabblad ‘Privacy’ en bekijk per profielveld met wie je je gegevens wilt delen. De default is ‘Alle leden’. Wij adviseren ook hiervoor te kiezen voor de zoekfunctionaliteit van de site.
Publieke zichtbaarheid is alleen mogelijk voor geregistreerde leden, niet voor bezoekers van de site. Op dit moment is het nog niet mogelijk je profiel helemaal onzichtbaar te maken. Maar dit zijn uitbreidingen waar we naar streven.
!Let op: Wanneer je belangrijke profielvelden alleen voor jezelf zichtbaar maakt wordt je niet meer opgenomen in de zoekresultaten.

Log in op je account. Klik vervolgens naast je naam en kies: ‘instellingen.’
Bij instellingen zie je het tablad ‘verwijder account’ staan.
Daar kan je je gehele account verwijderen en alle gegevens worden gewist.

Sommige datingsites hanteren fake ledenbestanden om een foutief beeld te scheppen over het aantal leden. Wij werken alleen met échte profielen. Omdat onze doelgroep 20% van de samenleving omvat zullen we nooit enorme ledenbestanden hanteren maar we streven naar goede reclame en aantrekken van zoveel mogelijk hoogsensitieve leden. Spammers verwijderen wij zodra we die in het beeld hebben.

We werken op Sensitives met profieltypes.  ‘Lid’  leden zijn alle leden met een gratis lidmaatschap ‘Lid+’ zijn alle leden met een abonnement. Waarom dit verschil? Leden zonder abonnement kunnen o.a. niet antwoorden op de inbox berichten. Het kan dus zijn dat wanneer je geen antwoord krijgt dit hierdoor komt. Wel kunnen leden zonder abonnement vriendschap verzoeken doen en kan je op elkaars tijdlijn posten. Het is echter niet toegestaan openbaar e-mail adressen of telefoonnummers te posten daarop.

4. Account

Log in op je account en ga naar je profiel. Vervolgens ga je naar instellingen> Algemeen.

Ga naar ‘Inloggen’ en klik op ‘wachtwoord vergeten’. Je hoeft alleen maar je E-mailadres in te vullen en klik op ‘Vraag je resetlink aan’. Je ontvangst instructies per mail hoe je zelf je wachtwoord kunt herstellen.

Voor het instellen van je privacy volg je de procedures zoals beschreven in “zichtbaarheid profiel”. Instellingen>zichtbaarheid profiel. Let op: Om jouw privacy te waarborgen adviseren we je de zichtbaarheid niet in te stellen op “iedereen.” Alle leden is de default en voorkeurskeuze.

Om te kiezen waarvoor jij notificaties wilt ontvangen per e-mail log je eerst in. Ga naar ‘Account’ en klik op ‘E-mailinstellingen’ Je kunt hier per onderdeel aangeven waar je e-mail notificaties van wilt ontvangen.

Wij verwerken bijzondere persoonsgegeven die ten doelstelling hebben de site te kunnen laten functioneren. Bij aanmelding dien je akkoord te gaan met ons Privacy Beleid en Algemene Voorwaarden. Het is altijd goed deze na te lezen onderaan de pagina bij onduidelijkheden.

5. Contact maken en verbreken

Log in en klik op ‘Leden’ in de linker zijbalk. Nu kun je filteren op ‘Ik ben een’, ‘Ik zoek een’, ‘Voor een’ ‘Leeftijd’, Provincie’. Nu matcht het systeem je aan de gewenste leden. Wil je je zoektermen veranderen? Reset dan het filter door op ‘Resetten’ te klikken onderaan het zoek blok.

Wanneer je een bericht aan een lid wilt sturen dien je eerst in te loggen. Ga vervolgens naar het betreffende profiel en klik op “Bericht’. Ook Kan je een bericht sturen vanuit je eigen berichtenbox. Klik op je inbox en selecteer ‘Postvak bekijken’. Bovenaan zie je een icoontje om een bericht te starten. Wanneer je hierop klikt kan je daar de gewenste gebruiker invullen en selecteren.
We adviseren bij lange berichten het eerst in Notepad te schrijven of even te kopiëren alvorens te versturen.
! let op: Gratis lidmaatschappen kunnen geen berichten sturen, wel ontvangen.

Wanneer je een vriendschaps voorstel wilt doen aan een lid dien je eerst in te loggen. Ga vervolgens naar het betreffende profiel en klik op ‘Vriendschapsverzoek versturen’. De gebruiker ontvangt hier bericht van via het mailsysteem afhangend van de zelfgekozen instellingen en lidmaatschap. Na acceptatie kan je elkaars tijdlijn volgen.

Ga naar het profiel van het betreffende lid. Klik op ‘Bevriend. De button veranderd in ‘Verwijder vriendschap’. Bevestig nu door op deze button te klikken. Het lid ontvangt geen notificatie hiervan.

Het kan gebeuren dat je een lid wilt blokkeren. Let op, blokkeren is een noodgreep waar men niet te licht over moet denken. Het heeft gevolgen voor het lid. Probeer geschillen altijd eerst op te lossen indien mogelijk. Bij 5 blokkades zal een lid automatische geschorst worden. Bij misbruik van de site dit ook graag aan het beheer te melden.Ga naar het profiel van het betreffende lid. Klik op ‘Blokkeren’. Bevestig de blokkade. Het lid ontvangt geen notificatie hiervan, maar het beheer wel.

Het kan zijn dat je een gratis account hebt waardoor je bepaalde onderdelen van de site niet volledig kunt benutten. Kies een abonnement en mocht het financieel lastig zijn, contact dan de beheerder. We kunnen altijd uitzonderingen maken en mensen tegemoet komen.

6. Groepen en Groep feeds

Na inloggen zie je aan de linker zijbalk ‘Groepen’ staan. Wanneer je hier op klikt ga je naar de beschikbare groepen.

Wanneer je op je gewenste groep klikt zie je rechts bovenaan ‘Lid worden van de groep’. Bevestig je keuze.

Wanneer je een groep wilt verlaten ga dan naar de betreffende groep, klik op ‘Je bent lid’. Je krijgt nu de optie ‘Groep verlaten. Bevestig je keuze.
Je kunt dit ook doen vanuit je profiel. In dat geval ga je naar Profiel> tabblad ‘Groepen’ en herhaal bovengenoemde stappen.

Ga naar de betreffende groep. Klik op tabblad ‘Feed’ en deel iets met de groep. Het komt nu in de Groeps Feed te staan. Je kunt het ook nog bewerken door op ‘Wijzig’ te klikken of verwijderen.

Ga naar de betreffende groep. Klik op tabblad ‘Verzend uitnodigingen’ en selecteer de gewenste leden door op het plus symbool (+) te klikken. De leden ontvangen een notificatie van de uitnodiging, afhangend van hun eigen E-mail instellingen.

Ga naar de betreffende groep. Klik op tabblad ‘Foto’s’ en selecteer ‘Foto’s toevoegen’. Je kunt nu bestanden uploaden vanaf je computer, tablet of telefoon. Je kunt deze foto weer verplaatsen of verwijderen door op de drie puntjes te kikken bovenaan de foto.

Ga naar de betreffende groep. Klik op tabblad ‘Album’ en kies een album naam. (Bv. Wandelmeeting 2 mei) en je kan beginnen met het uploaden van je geselecteerde foto’s. Je kunt nog meer foto’s toevoegen aan dit album of ervoor kiezen het album te verwijderen.

Het kan zijn dat je een gratis account hebt waardoor je bepaalde onderdelen van de site niet volledig kunt benutten. Kies een abonnement en mocht het financieel lastig zijn, contact dan de beheerder. We kunnen altijd uitzonderingen maken en mensen tegemoet komen.

7. Lidmaatschappen

Na 15 jaar gratis deelname aan de site kunnen we helaas onze dienstverlening niet meer gratis aanbieden. Om de site te kunnen laten functioneren willen we bouwen aan een dienstverlening die kan groeien en verbeteren. Daarnaast kunnen de enorm gestegen kosten niet meer rusten op 1 persoon en hebben we besloten na een enquête onder de leden dat we samen de community draaiende kunnen houden en laten groeien. We hebben gestreefd na een zo laag mogelijk bedrag en helpen ook graag hen die het niet kunnen betalen om het voor iedereen toegankelijk te houden. Wij willen handelen en groeien onder de voorwaarden van een Sociale Onderneming waarbij impact altijd boven verdienmodellen gaat. Wij ondersteunen een maatschappelijk doel: ‘meer ruimte te creëren voor HSP in de maatschappij middels gelijkgestemd contact en ondersteunende connecties.

Je kunt per maand, 3 maanden, 6 maanden of een jaar lid worden. Het jaar lidmaatschap is het meest voordelig.

Ja. Je kan je gratis aanmelden en je profiel invullen. Daarnaast kan je ook leden zoeken en het ledenbestand inzien. Je kunt echter een vriendschap verzoek doen echter geen berichten sturen aan leden. Wel kun je algemene evenementen inzien en deelnemen aan evenementen,tijdlijn, blogs en chat.

Door een klein bedrag te betalen kunnen wij zorgen dat we de scammers van onze site houden en gericht kunnen adverteren. Hiermee werven we nieuwe leden voor onze doelgroep teneinde betere matchmogelijkheden te genereren, maar ook meer dynamiek en actuele ledenbestanden. Ook investeren we daarmee om de site stap voor stap aantrekkelijker en doeltreffender te maken voor de leden. Overige kosten zijn: licenties, onderhoud, hosting, domeinnamen, evenementen, contracten met derden voor werking van de site. Denk bij voorbeeld aan Payment Providers, servers en maildiensten.

We hebben in ons bedrag rekening gehouden met een minimum inkomen. Er zijn echter situaties te bedenken dat elk dubbeltje omgedraaid moet worden. We willen niemand uitsluiten van deelname en komen de leden graag tegemoet. Schroom niet om ons te mailen op support@sensitives.nl. We kunnen wat voor je regelen en hebben weet van uitzonderingssituaties.
We overwegen ook te gaan werken met “sponsor lidmaatschappen” zodat sponsoren een lidmaatschap kunnen doneren aan een lid die het kan gebruiken. Dat zijn we nog aan het uitwerken.

Log in en klik op het drop down menu naast je naam. Daar kies je optie ‘Aanmeldingsgegevens’ vervolgens tabblad Account. Hier kan je de duur van je lidmaatschap inzien.

Is je betaling mislukt, afgebroken of onbekende fout? Ga naar je account
en kies voor het bijwerken van je lidmaatschap. Wanneer de betaling geslaagd is zal je factuur op groen komen te staan.
Rond de betaling binnen 7 dagen af, we zijn anders genoodzaakt je account in de wacht status te zetten. Na voltooiing heb je toegang tot alle site functionaliteiten.

Log in en klik op het drop down menu naast je naam. Daar kies je optie ‘Aanmeldingsgegevens’ vervolgens tabblad Account. Hier zie je jouw facturen.

8. Evenementen

Wij zijn in de onderzoeksfase een plugin te installeren die het mogelijk maakt voor leden om evenementen te kunnen aanmaken in de evenementen kalender. Voor nu is dat nog niet mogelijk. Maar we houden jullie op de hoogte van de ontwikkelingen.

Wanneer je lid wordt van de evenementengroep kan je in de feed je evenement voorstel plaatsen. Het beheer kan dan in overleg kiezen om je evenement te gaan plannen via Zoom of jouw evenement op de agenda te zetten met jou als organisator.
Wij willen erop wijzen dat we genoodzaakt zijn binnen de corona maatregelen te werken met betrekking tot offline evenementen.
Hoe wij er zelf in staat lees je hier

Een evenement kan van alles zijn. Bijvoorbeeld een online Meet Up avond via onze Zoom integratie. Maar ook offline fysieke meetings.  Met inachtneming van de huidige coronamaatregelen.  (lees ons statement)  Buiten wandelen bv. in tweetallen of iets anders leuks te organiseren staat je vrij. Hieronder wat richtlijnen:
1. Wees creatief
2. Hou het zoveel mogelijk gratis
3. Hou het passend voor de doelgroep
4. Maak het geschikt voor de huidige maatregelen
5. Wees vriendelijk naar de deelnemers
6. Wees helder in het tijdstip en plaats en zorg dat men je kan bereiken.
7. Geef wijzigingen zo snel mogelijk door
8. Bij klachten offline meetings annuleren of organisatie overdragen

Op onze agenda bovenaan staan alle openbare evenementen voor alle leden types. Voor alle evenementen kan je terecht op onze Evenementen groep. Daar staan ook de niet publieke Zoom evenementen. Deze zijn niet inzichtelijk voor gratis leden.
Je ontvangt updates van deze groep via je feed en notificatie systeem en dus ook naar je mail. Daarnaast wordt een uur van te voren nog een reminder gestuurd. Ook zal er zo nu en dan nog via de nieuwsbrief gecommuniceerd worden.

Sensitives streeft zoveel mogelijk naar het organiseren van gratis evenementen. We roepen onze evenement organisatoren op dit beleid ook te volgen.  Er zijn echter situaties te bedenken waardoor dit niet kan. Denk bv. aan kosten die iemand moet maken voor het evenement of wanneer we bijvoorbeeld een Zoom evenement houden met een professional die kosten maakt.

Lees  het onderdeel “aan welke voorwaarden moet een evenement voldoen”  en onze statement inzake de coronamaatregelen.

9. Geschillen en rechten

Sensitives.nl streeft altijd na de klant tevreden te stellen. Helaas is dat niet altijd het mogelijk. Wij raden in geval altijd aan dat voor te leggen aan ons via het contact formulier of support@sensitives.nl. Binnen redelijke verzoeken gaan we ook samen kijken naar een redelijke oplossing. Verder is het aanbevolen de algemene voorwaarden te raadplegen. We kunnen niet alle wensen inwilligen maar zoeken altijd naar coulance binnen de mogelijkheden.
Wij mengen ons niet in persoonlijke geschillen tussen leden,zoals vermeld in onze algemene voorwaarden maar pakken misbruik van onze site wel aan als leden gedupeerd worden hierdoor.

Als lid van de site heb je recht op ‘dataportabiliteit’. Je kunt je door ons verwerkte persoonsgegevens opvragen door in te loggen, naar ‘Account’ te gaan en te kiezen voor het tabblad ‘Exporteer data’.

Bekijk voor meer informatie onze algemene voorwaarden.